A tanév rendjéről szóló 20/2021. (VI. 8.) EMMI rendelet alapján a 2022/2023. tanévre vonatkozóan a Körmendi Kölcsey Ferenc Gimnáziumba történő beiratkozás időpontja:
2022. június 23., csütörtök
8.00 – 15.00
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 45/A. §-a leírja, hogy a középfokú iskolába történő beiratkozáshoz az alábbi dokumentumokat hozzák magukkal:
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- a diákigazolvány-igényléshez szükséges fényképes Nemzeti Egységes Kártyarendszer–Adatlap, amelyet az Okmányirodában vagy Kormányablakban lehet elkészíttetni
- általános iskolai bizonyítvány
- az esetleges szakértői vélemények (SNI, BTMN, tantárgy tanulása alóli felmentés)
A felvett tanulók beiratkozáskor az idegen nyelvi csoportbontáshoz szükséges 30 perces szintfelmérő feladatlapot írnak.
A rendeletben meghatározottak alapján a középfokú intézménybe történő beiratkozáskor az iskolában a személyes megjelenés kötelező, azonban a szülőknek vagy más törvényes képviselőknek lehetőségük van a beiratkozáshoz szükséges adatok előzetes, online beküldésére a KRÉTA rendszeren keresztül.
Iskolánk adatkezelési tájékoztatóját kérjük, hogy a honlapunkon, az alábbi linkre kattintva olvassák el! ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A fenti dokumentum megismeréséről és elfogadásáról beiratkozáskor nyilatkozniuk kell!
ONLINE ADATBEKÜLDÉSI LEHETŐSÉG A BEIRATKOZÁS ELŐTT
A KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén 2022. június 15. és 2022. június 20. közötti időszakban lesz lehetősége a szülőknek vagy más törvényes képviselőknek, hogy gyermekeik adatait előzetesen, online módon beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI” folyamat segítségével.
Adatbeküldés lehetséges módjai:
– Gondviselői jogosultsággal történő belépéssel
Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy beiratkozással összefüggő ügyintézés a KRÉTA Szülőknek applikációból nem kezdeményezhető, a beiratkozás kizárólag a KRÉTA rendszer web-es felületéről indítható!
A szülő vagy más törvényes képviselő az általános iskolában kapott gondviselői azonosítójával és jelszavával tud bejelentkezni az általános iskola KRÉTA rendszerének e-Ügyintézés felületére.
Az „Ügyintézés indítása” menüpont „Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI” ügyet választva a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyeket a szülő vagy más törvényes képviselő le tud ellenőrizni, és szükség esetén módosíthatja, kiegészítheti azokat.
-Ideiglenes regisztráció segítségével
A szülő vagy más törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) a „Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI” ügy kiválasztását követően ideiglenes regisztráció segítségével tud belépni a beiratkozás felületére.
A TANULÓ AZONOSÍTÁSA
Mindkét esetben a szülő vagy más törvényes képviselő a felületen ki tudja választani azt az intézményt, amelybe a gyermeke felvételt nyert. A középfokú intézménybe történő beiratkozás felületén a megadott oktatási azonosító, név, születési hely és idő alapján a szoftver megkeresi a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerében a tanulót. (A tanuló oktatási azonosítója a diákigazolványon szereplő 7-essel kezdődő 11 számjegyből álló azonosító.)
Amennyiben a rendszer megtalálja a tanulót, akkor fogadja a szülő vagy más törvényes képviselő által beküldött adatokat, és legenerálja a nyomtatványokat.
Amennyiben a szülő vagy más törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő vagy más törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására.
Amennyiben a szülő vagy más törvényes képviselő az adatokat helyesen adta meg, de a rendszer továbbra is az adatok pontosítására vonatkozó figyelemfelhívó üzenetet jelenít meg, akkor kérjük, hogy a szülő vagy más törvényes képviselő vegye fel a kapcsolatot az intézménnyel a kfg@kormend.hu emailen, vagy munkaidőben a 06-30-308-1612-es telefonszámon!
A szülők vagy más törvényes képviselők csak abba a középfokú intézménybe tudják beíratni a gyermeküket, amely intézménybe a gyermek felvételt nyert!
DOKUMENTUMOK BEKÜLDÉSI LEHETŐSÉGE
A szülőknek vagy más törvényes képviselőknek lehetőségük van arra, hogy az elektronikus ügyintézés során a rendszer által létrehozott dokumentumokat kinyomtassák, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltsék a beiratkozás felület „A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény felületére.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenéskor az elektronikus ügyintézés során generált dokumentumok eredeti, aláírt példányát – amennyiben ki tudták nyomtatni – a szülők vagy más törvényes képviselők magukkal tudják vinni a középfokú intézménybe és ott le tudják adni.
Bármilyen kérdés esetén bátran keressenek minket a fenti elérhetőségeken!
Laczó Tamás
intézményvezető