2025. április 7-11. között iskolánkban is fenntarthatósági témahetet tartottunk, melynek célja a környezetvédelem fontosságának hangsúlyozása és a fenntartható jövő iránti elköteleződés növelése volt. A program során a diákok különböző fontos környezetvédelmi témákban dolgoztak, és kreatív módon közelítették meg a fenntarthatóság kérdéseit.
A hét során a 9-11. évfolyamok diákjai négy kiemelt témában dolgoztak: hulladék, zöld energiaforrások, biodiverzitás, valamint mesterséges intelligencia és fenntarthatóság. A diákok minden egyes témában plakátokat készítettek, amelyek szemléletesen és kreatívan mutatták be a környezetvédelem különböző aspektusait. A projekt során az osztályok kémia, biológia, digitális kultúra, angol és német nyelv, állampolgári ismeretek, osztályfőnöki és vizuális kultúra órákon foglalkoztak a környezetvédelemmel, és a diákok feladatokat oldottak meg, prezentációkat készítettek, valamint interaktív beszélgetések révén mélyítettek el tudásukat.
A hét kiemelkedő eseményei közé tartozott, hogy a 9. évfolyam szemetet szedett a Várkertben, ezzel is hozzájárulva környezetük tisztán tartásához. A 12. A osztály tagjai fát ültettek, így nemcsak a fenntarthatóságot támogatták, hanem konkrét lépéseket tettek a természet védelme érdekében. A témahéten a 9.A osztály feladata a „ zöld-energiaforrások” voltak. E témához kapcsolódóan osztályfőnöki órán a Biofűtőműbe látogattak, ahol megismerkedtek a fenntartható energiatermelés egyik fontos módjával. A faaprítékot felhasználó biomassza fűtőmű kb. kétezer lakás és több közintézmény fűtését oldja meg. A diákoknak Bujdosó Gábor mérnök tartott beszámolót az üzem működéséről és körbevezette a tanulókat és osztályfőnöküket a hőtermelés folyamatának lépésein.
A 12. évfolyamon az állampolgári ismeretek tanórán a fogyasztóvédelem és a tudatos fogyasztás témáival foglalkoztak, amelyek segítettek a diákoknak megérteni, hogyan befolyásolhatják választásaik a környezetet és a gazdaságot.
A témahét előkészítéseként két pályázatot is kiírtunk, amelyek a diákok kreativitását és környezettudatosságát ösztönözték. Az irodalmi pályázat „A Zöld Város” címet viselte, míg a rajzpályázat témája „Legyen Zöld” néven futott. A legjobb pályamunkákat, plakátokat oklevéllel és apró kis ajándékkal jutalmaztuk. A beérkezett alkotásokat iskolánk aulájában állítottuk ki.
Külön köszönetet szeretnénk mondani minden kollégának, akik segítettek a fenntarthatósági témahét lebonyolításában. Az ő hozzájárulásukkal sikerült egy igazán emlékezetes és hasznos programot megvalósítanunk, amely segített a diákoknak jobban megérteni a környezetvédelem fontosságát, és arra ösztönözte őket, hogy személyesen is hozzájáruljanak a fenntartható jövő kialakításához.
Bízunk benne, hogy a fenntarthatósági témahét tapasztalatai és élményei hosszú távon is inspirációt adnak a diákoknak, hogy felelősségteljesebben gondolkodjanak és cselekedjenek környezetük védelme érdekében.
Dolgosné Mórocz Katalin tanárnő írása