2024. április 22-26. között zajlott a Fenntarthatósági Témahét, melyet gimnáziumunkban a környezetvédelem jegyében dolgoztunk fel. Diákjaink a tanórákon, előadásokon, tanulmányúton és csoportos tevékenységek során foglalkoztak a hatékony környezetkímélő energiafelhasználással és a környezettudatos életmóddal.
Április 22-én a „Föld Napja” alkalmából az iskola parkjában két japán cseresznyefát és néhány cserjét ültettek 9. osztályosaink, mellyel a Föld természeti környezetének megóvására és a klímaváltozás megállítására kívánták felhívni a figyelmet. A 11. évfolyamosok természettudomány órán plakátokat készítettek e témában, melyeket az iskola aulájában állítottunk ki.
Bolygónk egészségének megőrzéséhez fontos a megújuló energiaforrások nagyarányú használata. E témában hallhattak érdekes interaktív előadást 10. és 11.–es tanulóink dr. Nemes József PhD. egyetemi docenstől, aki az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Karán tanít.
A 11.b természettudomány órájának csoportja tanulmányút keretében üzemlátogatáson vett részt a körmendi Biofűtőműben. A faaprítékot felhasználó biomassza fűtőmű kb. kétezer lakás és több közintézmény fűtését oldja meg. A megújuló energiaforrásokról is készültek plakátok természettudomány órán, melyek szintén a gimnázium aulájának kiállítását díszítik.
A Veszprémi Pannon Egyetem három előadással érkezett a fenntarthatósági témahétre, melyeknek témái a „Víz a palackban, palack a vízben”; „21.századi probléma a klímaváltozás” illetve „Az vagy, amit eszel”. Diákjaink nagy érdeklődéssel hallgatták az előadókat, kérdéseikkel aktív szereplői lettek a bemutatóknak.
Idegen nyelvi órákon is feldolgozták a tanulók tanáraik segítségével a környezetvédelmi problémák kérdésköreit. A 9. és 10. évfolyamos emelt szintű német csoportok vettek részt a projektben. Élelmiszerpazarlásról és szemetelésről gyűjtöttek érdekes információkat, megoldási stratégiákat vázoltak fel a bemutatókra. Emelt illetve alap szintű angol csoportok 9. és 10. évfolyamon is csatlakoztak a projekthez. A témák, melyeket feldolgoztak: túlzott műanyaghasználat, környezetvédelmi aktivisták, a Föld napjának története. Plakátokat készítettek a műanyagfelhalmozódás káros hatásairól, a Föld napjára illetve híres aktivistákról, bemutatva önkéntes tevékenységüket a környezet védelmére. Az alkotások iskolánk idegen nyelvi termeinek folyosóját díszítik.
A hét során iskolánk 9. és 10. osztályai digitális kultúra, biológia és földrajz órákon digitális eszközök és interaktív tesztek segítségével oldottak meg a környezetvédelem témájához kapcsolódó feladatokat és készítettek prezentációkat. Tanáraink az órák összeállítása során különös figyelmet fordítottak arra, hogy a diákok a mindennapokban is használható tudást szerezzenek. Természettudomány és fizika órákon pedig választ kaphattak David Attenborough filmjéből, hogy hogyan maradhat továbbra is élhető a bolygónk az emberek és az élőlények számára.
Osztályfőnöki órákon tanulóink az osztályfőnökök vezetésével megtisztították a szeméttől iskolánk környékét, a közeli parkokat és a Várkert egy részét.
Fenntarthatósági témahetünk felhívta diákjaink figyelmét a környezetvédelem fontosságára és a felelősségteljes magatartásra. Mindannyiunk érdeke, és soha nem késő elkezdeni, a kék bolygó egészségének megőrzése érdekében a környezettudatos életmódot.
osztályfőnöki, természettudományos és idegen nyelvi munkaközösség