Iskolánk nevelő – oktató munkáját, teljes tevékenységrendszerét úgy kívánjuk megszervezni,
hogy szívesen jöjjenek a gimnáziumba a diákok, találjanak maguknak tartalmas programokat
az iskolai élet minden területén. Igyekszünk megfelelni a megrendelők – szülők, tanulók, a
fenntartó elvárásainak.
Iskolai harmonikus belső viszonyaink mellett példamutatással, céltudatos, következetes
munkával törekszünk arra, hogy tanítványaink lehetőséget kapjanak a meglévő képességeik
kibontakoztatására, továbbfejlesztésére. A nevelés közösségi keretein belül is fontos az egyéni
bánásmód, ami a képességek legjobb kibontakozásának feltétele.
Barátságos hangulatú, nyugodt légkörű iskolát kívánunk működtetni. Tevékenységünk,
gondolkodásunk középpontjában a személyiségfejlesztés áll, amely értelmezésünk szerint
magában foglalja: a tudásnak, mint értéknek a felismerését.
Az alapfeladatokon kívül széles skáláját kínáljuk az önálló ismeretszerzésnek, a kulturált
időtöltésnek, a nem kötelező órakeret terhére szervezett programoknak.
Iskolánk nyitott a pozitív változási igények befogadására, azok feltételeinek megszervezésére.
Pedagógiai közösségünk egységes nevelői közösség, kölcsönös igényesség, határozott kritikai
szellem jellemzi.