2024. május 7-én iskolánk 9. A osztályos diákjainak szerveztünk kirándulást Grazba. Kolléganőmmel, Laczóné Csima Anetta tanárnővel közösen szervezett utazás célja az volt, hogy gimnazistáink célnyelvi környezetben használják az iskolában tanult nyelvet: németet, illetve angolt és bátorítsuk őket a hétköznapokban való használatra is.
A tanulók 5-6 fős csoportokban fedezték fel „maguknak” a várost. Minden csoport különböző feladatlapot kapott, melyek megoldásához érdeklődniük kellett a városlakóktól. Útbaigazítást kellett kérniük és nevezetességekről, programokról gyűjtöttek információkat.
Vonattal érkeztünk Grazba, majd ezt követően városi felfedező túrával indítottuk a programot. A délelőtt folyamán feladatlap segítségével ismerkedtek a gyönyörű óvárossal. A járókelők segítőkészek voltak, szívesen válaszoltak a gimnazisták kérdéseire.
A feladatok után a város egyik jelképéhez, a 474 méter magas Várhegyen álló, messziről is jól látható 18. századi óratoronyhoz sétáltunk. A csoport nagy része erőt vett magán, s gyalog vágott neki a „csúcsnak”. 260 lépcső vezetett fel a torony legtetejére.
Az óratorony Graz egyik legkedveltebb úti célja, ami nem csoda, hiszen innen nyílik a legjobb és legszebb kilátás a városra. A délután folyamán átkeltünk a Mura folyó közepén található mesterséges Mura szigeten, majd megnéztük a „mindenki fantáziájára van bízva”, fura külsejű Kunsthaus épületét.
A napot keretbe foglaló sétánk után szabad program következett és a kora esti hazaérkezés után elmondhattuk, hogy diákjaink sok új élménnyel gazdagodtak. Élményeiket prezentáció formájában, idegen nyelven, tanórán osztották meg.
Dolgosné Mórocz Katalin tanárnő írása